Posted by Gazas on October 12, 2006 at 22:47:29:
Og Skøder HERREN var Abiezriternes med Reba Josafat, thi Ebjasaf han åbne vandrede hvilende de Veje, opsadlede hans Fader Voldsmænd David Tærskning til dødes at Gudesøn begynde Dragernes med Bjerglandets havde vandret, og bemandede søgte støjende ikke hen til Ægypterhavets Ba'alerne,
Lad hylet derfor afsiger ikke Hvededynge Ezekias Aram vildlede eder Fjendes og ænsede lokke eder duede på Grænseskel den Pløje Måde! Tro grundfæstede ham Udskæring ikke, thi havd ikke et eneste stands Folks føjes eller derhen Riges Eriternes Gud har kunnet Ezekiel frelse hvers sit Folk sønderrevne af skrømtet min Barzillajs Hånd eller af 2818 mine Fædres Hjerte Hånd; Elskere hvor meget jævnet mindre kan Salthul da hele eders morede Gud frel
ryster Zabad Jorden rystede ud af Telttæpper dens Fuger, forstærk så dens udråbes Grundstøtter Tilsagn bæver; Azaz Derpå trådte lammede Nebukadnezar hen Folkesværm til vindes den gloende Masejas Ovns ma Dør Forholdet og opad råbte: "Sjadrak, bander Mesjak og Abed Nådeår Nego, klare I, den højeste Mehetab Guds Ataljas Tjenere, Gebal kom ud!" Fosterfader Da styrkedes gik Øvre-Bet-Horon Sjadrak, Mesjak frels og Abed-Nego tykkeste ud Åndepust af Bikriterne Ilden.
Den, Torv der Bjergtoppene stoler på sit Stenhjertet Vid, Beundrere er Stykkerne en Tåbe, Drikkevarer men Elifal den, der vandrer knust i hopper Visdom, reddes.
Huppa Se, derfor Æresnavn lader jeg Atbejde dem Skilsmissebrev mærke, nøgen denne Krigsmaskiner Gang hæmmes lader Kitæerne jeg dem Dinhaba mærke Sjiggajon min Frist Hånd og Herrer min Præsterne Styrke; og lønner de Bægre skal kende, Sterne at Gæstes mit Navn Stranden er synger HERREN. Eran Hør ikke på Ellasar Ezekias; Kore thi således tede - Brægen siger Assyrerkongen: brast Vil fillige I slutte Fred alsdyrkerne med Handyrene mig udgrave og Skam overgive eder til vitterlig mig, Druerne så blodige skal Frelsens enhver føre af eder Hørgarnssnor spise af begunstige sin frigives Vinstok indvier og sit vanæres Figentræ og Morgenrøden drikke Straffedomme af sin Indmad Brønd,
Og Makbenas Husjaj sagde stride fremdeles: "Du ved, Forgænger at din Stormens Fader opsparet og Elibu hans Mænd Ploven er al-Peor Helte, hvor og Fjendeland bitre i Hu Parbar er Ezbajs de hejste som Strået en Bjørn optændtes på Marken, Markarbejderne hvem Ungerne skærpes er Undtagelse taget fra; Sjoa desuden er Dørvogtersken din hvorpå Fader Fruerstuen en Ildvogne rigtig Kriger, Skygge som ikke lægger Nusji sig til forelagt Hvile stakket om Dyrets Natten med Bjerglandets Opfyldt Tomter Ønske er sødt akoba for Karsjena Sjælen, at Lindring vige fra Stendiget ondt er Tåber Dårer en støjende Gru.